Cel szkolenia : dla osób, które są już zaznajomione z podstawami filozofii Kaizen, zaprezentowanie kompleksowego podejścia gwarantującego właściwe zarządzanie innowacją w przedsiębiorstwie oraz stworzenie efektywnego systemu zgłaszania              i wprowadzania udoskonaleń (począwszy od nastawienia na Kaizen ze strony pracowników, poprzez system dokonujący selekcji zgłoszonych sugestii, aż po system wynagrodzenia motywujący do dalszego zgłaszania udoskonaleń).

Korzyści :

  • prezentacja wymagań, które system zgłaszania usprawnień powinien spełniać aby zapewnić pełne zaangażowanie i współpracę ze strony pracowników na wszystkich szczeblach organizacji
  • prezentacja zasad wyboru i właściwej oceny zgłoszonych usprawnień
  • przedstawienie w praktyce poszczególnych etapów systemu wynagradzania za Kaizen
  • prezentacja symulacji kosztowych związanych z wprowadzeniem systemu Kaizen

Program szkolenia :

1) W jaki sposób faworyzować proces ciągłego doskonalenia (Continuous Improvement)

  • Kaizen = głęboka zmiana kultury organizacyjnej
  • Kaizen – długoterminowe korzyści wewnętrzne i zewnętrzne dla firmy
  • „system kreatywnych sugestii” – jak wzbudzić zaangażowanie wszystkich pracowników

2) Kaizen ? a może po prostu innowacja ?

  • innowacyjność a przewaga konkurencyjna
  • różne poziomy innowacji
  • zarządzanie innowacyjnością w firmie
  • miejsce innowacyjności w ogólnej strategii przedsiębiorstwa

3) Wprowadzenie efektywnego systemu wyboru i oceny Kaizen w firmie

  • ustalenie procedury zgłaszania udoskonaleń
  • wybór kryteriów oceny za Kaizen
  • ocena Kaizenów indywidualnych
  • ocena Kaizenów grupowych

4) Stworzenie systemu motywacyjnego opartego o Kaizen

  • co wynagradzamy ?
  • kiedy wynagradzamy ?
  • w jaki sposób wynagradzamy ?

5) Analiza kosztowa systemu Kaizen

  • struktura kosztów
  • metoda „kaskady kosztów”
  • analiza „przed” i „po” wprowadzeniu Kaizen – wybór odpowiednich mierników

6) Kółka Jakości jako przykład opracowywania Kaizenów grupowych

  • idea Kółek Jakości
  • zasady działania Kółka Jakości
  • narzędzia wykorzystywane przez Kółka Jakości

 Grupa docelowa : inżynierowie produkcji, średnia kadra zarządzająca na produkcji, specjaliści, managerowie

Prowadzi : Konrad Gurbała

Zapisz się na szkolenie

[insert_ajaxcontact id=730]

W ciągu kilku minut na wskazany adres e-mail otrzymasz potwierdzenie rejestracji