Cel szkolenia : nauczenie uczestników stosowania modelu efektywnego zarządzania zespołem zaangażowanym w procesy logistyczne oraz dopasowanie swojego zachowania do wymagań konkretnej sytuacji.

 Korzyści :

  • kompleksowe i wszechstronne podejście do codziennego zarządzania personelem zaangażowanym w procesy logistyczne
  • wykorzystanie prostych i bardzo efektywnych narzędzi zarządzania wizualnego
  • zastosowanie narzędzi gwarantujących odpowiednią „jakość” zarządzania, a co za tym idzie, osiąganie wyznaczonych celów: ilościowych, jakościowych, kosztowych, itp.
  • zwrócenie uwagi na kluczowe punkty zapewniające wysoką motywację członków zespołu zaangażowanego w procesy logistyczne

Program szkolenia :  

Wyjaśnienie ról i zakresu odpowiedzialności w ramach zespołu

  • logistyczne 7W, a zarządzanie zespołem
  • skoncentrowanie się na sprawowanej roli (Lider + pracownicy)
  • wyznaczanie działań priorytetowych (realizacja celów strategicznych organizacji)
  • fazy tworzenia się zespołu
  • budowanie i wzmacnianie zespołu (teambuilding)

Rozwój oczekiwanych zachowań poprzez własny przykład

  • identyfikacja własnego stylu zarządzania (różne modele stylów zarządzania)
  • dostosowanie stylu zarządzania do kontekstu i sytuacji
  • kluczowe umiejętności w przypadku zarządzania zespołem zaangażowanym w procesy logistyczne

Komunikacja jako czynnik gwarantujący sukces zespołu

  • wyznaczanie zadań indywidualnych i zespołowych
  • prowadzenie zebrań
  • raportowanie (dwustronne)
  • grupowe rozwiązywanie problemów

Organizowanie, pobudzanie i motywowanie zespołu

  • mierzenie osiągnięć zespołu w celu ich poprawy
  • wyznaczanie celów indywidualnych i zespołowych
  • wpływanie na główne elementy i poziom motywacji

Ocenianie w celu zapewnienia rozwoju

  • ocena wyników i kompetencji pracowników
  • zarządzanie poprzez delegowanie zadań
  • wsparcie i szkolenie pracowników

Reprezentowanie zespołu

  • rozwój relacji z Klientem wewnętrznym i zewnętrznym
  • przygotowanie i prowadzenie negocjacji gdzie wygrywają obie strony (win-win)

Diagnoza i efektywne działanie w trudnych sytuacjach

  • podejście do błędów popełnianych przez pracowników
  • identyfikowanie źródeł i rozwiązywanie konfliktów
  • zarządzanie zmianą

Zarządzanie wizualne podległym zespołem

  • identyfikacja i stworzenie narzędzi zarządzania wizualnego
  • wymagania stawiane pracownikom i przełożonemu w ramach zarządzania wizualnego
  • podniesienie efektywności działania zespołu za sprawą zarządzania wizualnego oraz inne jego korzyści

Czas trwania : 16 godzin

Grupa docelowa : średnia i wyższa kadra zarządzająca, specjaliści

Prowadzi : Anna Ossowska

Zapisz się na szkolenie

[insert_ajaxcontact id=730]

W ciągu kilku minut na wskazany adres e-mail otrzymasz potwierdzenie rejestracji