Cel szkolenia : zdobycie umiejętności wykorzystania narzędzi Scrum w trakcie pracy w projekcie informatycznym, a tym samym przygotowanie słuchaczy do pełnienia roli ScrumMasterów.
Korzyści :
- zrozumienie różnicy pomiędzy podejściem tradycyjnym a adaptacyjnym
- zapewnienie efektywnej współpracy z Klientem, poprzez zbieranie wymagań w formie User Stories
- szybkie reagowanie na zmiany i dostosowywanie planów do rzeczywistości
- unikanie najczęstszych problemów napotykanych przez Scrum Masterów
Program szkolenia : ^ do góry ^
Idea metodyk Zwinnych – Manifest Agile
- planowanie projektu
- wstęp do metodologii Scrum
- role i odpowiedzialności w modelu Scrum
- Samoorganizacja pracy
Planowanie produktu – Rejestr Produktu (Product Backlog) i Historyjki Użytkownika (User Stories)
- ograniczenia komunikacji
- Historie Użytkownika i Kryteria Akceptacyjne
- planowanie projektu a reagowanie na zmiany
- szacowanie, priorytetyzowanie i dekompozycja Historyjek Użytkownika, Poker Planujący (Planning Poker)
Planowanie Sprintu, Tablica Zadań (Taks Board)
- monitorowanie i raportowanie przebiegu Sprintu i projektu, wykresy burn-down
- codzienne Spotkania (Daily Scrums) i Rejestr Przeszkód (Impediments Backlog)
- definicja gotowości produkcyjnej (DoD, Definition-of-Done)
Przegląd Iteracji (Sprint Review) i Retrospektywa
- praktyki Inżynieryjne wspierające Scruma
- wdrażanie Scruma: Najczęstsze wyzwania i jak sobie z nimi radzić
- Gra symulacyjna
- sesja pytań i odpowiedzi
Grupa docelowa : kierownicy projektu, liderzy zespołów, managerowie liniowi, programiści, testerzy, analitycy oraz wszystkie osoby zainteresowane pracą z zespołem Scrum.
Czas trwania : 2 dni szkoleniowe – 16 godzin
Prowadzi : Tomasz Wykowski
Inne szkolenia z obszaru IT :
Kanban w produkcji oprogramowania | Zarządzanie zespołem projektowym
Zapisz się na szkolenie
[insert_ajaxcontact id=730]
W ciągu kilku minut na wskazany adres e-mail otrzymasz potwierdzenie rejestracji